Visit-& Korr.kort
Trots dagens stora tekniska framsteg är visitkort en produkt som fortfarande är svår att ersätta. Människor träffas fortfarande på möten, mässor och andra företagsevenemang. Då är visitkortet ett mycket effektivt och personligt marknadsföringsverktyg. Visitkort är ett av de mest kostnadseffektiva sätten att marknadsföra ett företag på och kunder förväntar sig att ett seriöst företag kan lämna ett visitkort. Med ett visitkort av hög kvalitet och en genomtänkt design så har du stor chans att bli ihågkommen och knyta viktiga affärskontakter.
Bonuskort och kort för tidsbokningar
Visitkort har också andra användningsområden, exempelvis som bonuskort för att samla stämplar “Få var sjätte kaffe gratis”. Visitkortet kan även utformas så att det fungerar som en påminnelse om tidsbokning hos frisören, tandläkaren eller sjukgymnasten. Vi säljer även den populära produkten visitkort i block i webbshopen. Visitkort i block gör så att korten håller sig snygga och rena när de ligger i väskan eller kavajen. Oavsett hur du vill att kortet ska se ut eller vilken typ av kort du vill ha så hittar du allt du behöver till ett riktigt bra visitkort i vår webbshop!
Korrespondenskort
Korrespondenskort, eller “korrkort” är perfekta när du vill skicka ett kort meddelande eller en personlig hälsning, det ger ett professionellt och trevligt intryck. Ett korrkort är vanligtvis i storleken 105x148 cm (A6-format) och liknar ett visitkort i utformningen. Skillnaden är att det finns mer utrymme på korrespondenskortet för att lämna en hälsning till kunden. Om du önskar en annan storlek på ditt korrkort så hjälper vi dig självklart med det.
Tips - så här gör du ett riktigt bra visitkort och korrespondenskort
- Ta med foto - du blir du lättare ihågkommen! Tänk på att kortet med tydlighet ska visa att det är du och gärna får ge kunden positiva associationer.
- Utnyttja baksidan - ett visitkort är litet och rymmer inte så mycket information. Se till att nyttja baksidan och lägg till foto på din produkt, logotyp eller något annat som har en koppling till din verksamhet.
- Ta med din affärsidé - sammanfatta din affärsidé i en kort och slagkraftig mening så gör du det lättare för mottagaren att minnas vem du var som överlämnade kortet och varför hen ska välja just ditt erbjudande.
- Skicka med ett visitkort eller korrkort när du skickar en offert, ett varuprov eller liknande - gör det enkelt för kunden att ta kontakt med dig!
Att tänka på när du beställer
- Vilka uppgifter vill du ha med på ditt visit- och korrespondenskort? Idag är det vanligt med många kontaktvägar: E-post, Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn etc. Vilka kontaktvägar vill du ha med?
- Design - vilken profil vill du ha - formellt, elegant eller kreativt?
- Språk - svenska, engelska eller kanske båda?
- Korrekturläs ditt kort för att försäkra dig om att alla uppgifter är rätt