Kan man köpa digitala personalliggare hos er?
Ja, man kan köpa digitala liggare, eller elektroniska liggare som de också kallas, hos oss. Du kan köpa dem online i vår webbshop eller kontakta oss via mail eller telefon.
Är era system godkända av Skatteverket?
Våra personalliggare uppfyller Skatteverkets krav (med undantag för byggbranschen som har särskilda regler). Skatteverket lämnar inga godkännanden avseende personalliggare, så det finns egentligen inga godkända personalliggare. Däremot kan vi efter ha sålt personalliggare i många år säga att våra system uppfyller Skatteverkets regler.
Kan man ha använda personalliggaren också för närvarokontroll och löneberäkning?
Systemet måste konfigureras på särskilt sätt när det ska användas som personalliggare. I de flesta fall fungerar det ändå att använda systemet också för löneberäkning och flera av våra kunder använder samma system för löneberäkning som för personalliggare.
Hur lång erfarenhet har ni av att sälja personalliggare?
Restauranger är den bransch som fick krav på personalliggare först. Det var 1987 och sedan dess har vi sålt system för personalliggare. Så vi har lång erfarenhet och hjälper dig att få ett system som passar dig och din verksamhet.
Vad kostar en personalliggare?
Vi har olika personalliggare med olika pris. Vi har personalliggare som du köper för ett engångspris. Vi har också system med licensavgift. Titta in på respektive produktsida för att se pris.
Hur registrerar jag närvaro?
Vi har personalliggare där du registrerar dig med RFID-bricka, NFC-bricka, fingeravtryck, med mobiltelefon eller med pinkod. Med en RFID/NFC-bricka går registreringen snabbt och smidigt. Med fingeravtryck får du extra säkerhet, undviker ”kompis-stämplingar” och glömda brickor. I smutsiga miljöer (med smutsiga fingrar) fungerar brickor bättre.
Är det några krav på den dator jag ska använda som personalliggare?
Stämpelfabrikens Personalliggare behöver ha Windows (från 7 och framåt). Timkoll är en molnbaserad lösning och du behöver bara ha en internetuppkoppling.
Ger ni support på era personalliggare?
Vår manual på svenska hjälper dig att komma igång med systemet. Behöver du mer hjälp så hjälper vi dig på telefon att komma igång. Behöver du hjälp senare finns det svar på de flesta frågor i vår supportportal och du kan också skapa ett supportärende där så svarar vi på det. Behöver du telefonsupport (efter att du kommit igång) debiterar vi 249 kr per påbörjad kvart.
Behöver systemet konfigureras på något särskilt sätt om det ska användas som personalliggare?
Ja! Vi har en särskild manual som det är viktigt att följa om du ska använda tidsystemet som personalliggare.
Vad händer om någon glömt att registrera sig eller registrerat fel?
Den som är administratör i programmet kan ändra tidregistreringar. Det syns då i systemet att en ändring gjorts och vem som gjort ändringen. Det är ett krav från Skatteverket att den typen av uppgifter syns.